Kategorijos
Apie kanapes

Kanapės, kai kurių žmonių gali būti vertinamos kaip prieštaringas augalas, dėl aplink jį sklandančios tabu temos. Tačiau niekas negali paneigti, kad kanapių nauda sveikatai sulaukia vis daugiau dėmesio. Kad ir kokia būtų jūsų nuomonė, atminkite – augalo savybės priklauso nuo kanapių veislės bei augalo apdorojimo.

Tikriausiai daug kur pastebite žodžių junginį – Cannabis sativa. Tai kanapių veislė, kuri auginama dėl skaidulų gausos, o ne dėl psichoaktyvaus poveikio. Daugelis kanapių atmainų apskritai neturi jokio psichoaktyvaus poveikio, siejamo su kanapėmis. Cannabis sativa rūšies pramoninės kanapės buvo naudojamos kaip pluošto medžiaga, aliejui ir kaip svarbus mitybos šaltinis tūkstančius metų.

Kalbant apie mitybą, kanapių sėklos yra svarbiausia augalo dalis. Sėklas galima valgyti su ar be lukšto. Jei renkatės lukštentas, pastebėsite minkštą, baltą arba šviesiai žalią gemalą, kuriame yra gausu nepakeičiamų aminorūgščių, baltymų ir omega-3 riebalų rūgščių. Jas taip pat galima paversti pienu. Iš tų pačių sėklų gaunamas kanapių sėklų aliejus, kuris dažniausiai naudojamas kaip lengvas pagardas ant salotų ar skrebučių. Tačiau jo nepatartina naudoti kepimui, nes tuo atveju bus prarastos naudingos aliejaus savybės.

Nauda sveikatai

Kanapių sėklose esantys vitaminai, mineralai ir maistinės medžiagos gali būti itin naudingi sveikatai. Pavyzdžiui, kanapių aliejuje gausu vitamino E, kuris palaiko stiprią imuninę sistemą. Jis taip pat veikia kaip antioksidantas, padedantis sumažinti laisvųjų radikalų, kurie gali pažeisti jūsų kūno ląsteles, kiekį. Aliejus taip pat gali sumažinti sausos odos pojūtį, niežėjimą ir dermatologinių vaistų poreikį.

Sumažėjusi širdies ligų rizika

Kad jūsų širdies ir kraujagyslių sistema būtų sveika, svarbu, kad jūsų mityboje būtų pakankamai sveikųjų riebalų. Kanapių sėklose jų ypač gausu, įskaitant omega-3 ir omega-6 riebalų rūgštis. Abi šios riebalų rūgštys yra žinomos dėl širdies sveikatos gerinimo, nes mažina cholesterolio kiekį, kraujospūdį ir trigliceridus. Kanapių aliejaus įtraukimas į savo racioną gali sumažinti širdies problemų riziką ateityje. Be to, tyrimai su gyvūnais parodė, kad kanapių sėklos arba kanapių sėklų aliejus gali sumažinti kraujospūdį, sumažinti kraujo krešulių susidarymo riziką ir padėti širdžiai atsigauti po širdies priepuolio.

Sumažėję PMS simptomai

Kanapių aliejuje taip pat gausu gama linoleno rūgšties (GLA), kuri siejama su sumažėjusiais PMS simptomais. Atrodo, kad GLA sumažina hormono prolaktino poveikį organizmui. Prolaktinas dažnai įvardijamas kaip pagrindinė neigiamų PMS simptomų, ypač krūtų jautrumo, dirglumo, pilvo pūtimo ir depresijos, priežastis. Kanapių sėklų aliejus gali būti svarbi priemonė, padedanti palengvinti šiuos nemalonius pojūčius.

Šaltiniai: https://www.medicina.lt/de/straipsniai/Kanapi%C5%B3-s%C4%97klos-viskas-k%C4%85-reikia-%C5%BEinoti/14259; https://www.webmd.com/diet/hemp-health-benefits-nutrition-uses#; https://www.healthline.com/nutrition/6-health-benefits-of-hemp-seeds#TOC_TITLE_HDR_3  

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *